OOS_telefon Created with Sketch. +47 97 41 29 00 Vakttelefon 24/7

Synne Kodvåg ny Personellkoordinator i OOS

Vil styrke oppfølgingen av ansatte og kunder fremover. 

– De ansatte kommer til meg med spørsmål om reiser, kursing, pakking, billetter og rotasjonsplaner. Da skal jeg holde oversikt og hjelpe dem så godt som mulig, forklarer den nyansatte personellkoordinatoren om hva som blir ansvarsområdet hennes fremover.

Som i stor grad skal dreie seg om å organisere hverdagen for både kunder og ansatte på en best mulig måte.

– Det handler om å være en god servicestasjon, og man må kunne sjonglere mellom ulike arbeidsoppgaver for å få alt til å lande riktig. Med en god dose humor og ekstra takhøyde løser det meste seg, sier hun.

Skal være som poteten

Hun setter pris på hva hun allerede kaller for en «svært variert arbeidshverdag».

– Man tror man vet hva dagen skal bringe når man kommer inn på morgenen. Så skjer det gjerne noe helt annet. Da handler det om å være fleksibel, og samtidig i stand til å håndtere flere ulike arbeidsoppgaver på en gang.

– I tillegg har jeg skjønt det slik at vi er poteter her i OOS. Vi bidrar alle for hverandre der det trengs, fortsetter hun.

Var i flere stillinger hos TTS

Før hun begynte hos OOS var Synne stasjonert hos TTS i elleve år. Her var hun innom flere forskjellige stillinger.

– Noe av det siste var resepsjon, lager og innkjøp. Før dette hadde jeg ansvar for reisende og arbeid med inspeksjon av skip, kraner og livbåt-utstyr. I tillegg arbeidet jeg som Shipment Coordinator med globale forsendelser, og bidro også som Training Instructor og utvikling av kurs for LSA-utstyr.

Sist var hun også innom Egeland Rør, en jobb som bestod i koordinering av ressurser til de ulike oppdragene.

– Dette var på mange måter svært likt som den jobben jeg nå skal gjøre her i OOS, sier hun.

Vil være medmenneske

Hun mener jobben hennes i OOS har et sterkt medmenneskelig aspekt.

– Dette er svært viktig for meg. Selv om det er mye over telefon og mail er det mennesker jeg jobber med. Da handler det om å ta vare på folk, både kunder og ansatte. Da er det også ekstra hyggelig når de ansatte stikker innom og man får et ansikt å forholde seg til.

Selv med allsidig erfaring føler hun seg på langt nær utlært i arbeidet.

– Jeg ser frem til å utvikle meg videre. Her i OOS er det for eksempel rundt 100 operatører jeg skal bli kjent med, så her blir det nok å sette seg inn i. Her vil jeg få en veldig spennende og variert arbeidshverdag fremover, og jeg føler meg allerede veldig godt tatt imot. Det setter jeg pris på, forteller hun.

Daglig leder i OOS, Terje Uleberg, er på sin side godt fornøyd med å få et nytt tilskudd til teamet.

– Vi setter stor pris på at Synne nå er på plass her hos oss. Dette trengte vi. Bakgrunnen hennes vil forsterke oss, og samtidig bidra til at våre kunder og ansatte vil få profesjonell og solid oppfølging fremover, sier han.

Synne Kodvåg kan nås på telefon 476 47 665 eller mail sk@oos.no.

 

© 2020 On & Offshore Services AS / Design, kode og drift av Aptum AS